Veckans recept

Storkok & Matlådor

När man vill ha en maträtt med schysst innehåll ni vet… protein, kolhydrater och fett, mängder och så vidare, det ska vägas och räknas för att det ska bli rätt, det jag är ute efter är att äta en bra sammansatt måltid som ligger på 450-500 kcal (kilo kalorier) per låda, bra kolhydrater, bra protein och bra fett, men allt detta tar ju tid och tid har i alla fall jag inte så gott om just i vardagen, men nu har jag tid min sista semestervecka ska jag lägga 1 och ½ timme på att laga mat…. så fyra första lådorna…..så här gjorde jag…..

Jag ugnsstekte 2 laxfiler samtidigt som jag stekte 2 kycklingfiléer. Jag kokade 1 portion råris 100g färdigkokt ris, jag stekte 200 g wokgrönsaker, jag kokade 50 g ekologisk bönpasta, sedan gjorde jag en sås på 2,5 dl matgrädde 4%, citronpeppar, citronsaft och skal, salt och peppar som jag kokade upp, smaka av!

Det blev en låda med ris, lax och citronsås, en låda med lax, bönpasta och citronsås, en låda med kyckling, wokgrönsaker och citronsås och en låda med kyckling, bönpasta och citronsås…. jättegott och känslan efteråt wow !! dagen efter gjorde jag fyra lådor till med kyckling, grönsaker och kidneybönor och en skvätt matgrädde 4%….. testa, visst det tar lite tid men det är det värt när vardagen infinner sig och jag behöver ha något nyttigt lagom stor portion….. undrar ni något om recepten så maila mig så får ni svar ha en fin vecka!!

Kärlek & Ljus Lie

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *