Veckans recept

Mellanmål

Låter säkert jätte tråkigt eller kanske dagisvarning, men dessa mellanmål är fulla av näring, protein, dom är dessutom enkla och goda.

  1. Kvarg med nötter och bär: Lika enkelt som gott, toppa en burk kvarg (150 gram) med en deciliter bär och en matsked nötter, om du ska ta med dig mellanmålet så lägg ner frysta bär då det håller sig kallt längre.
  2. Proteinsmoothie: Mixa en deciliter frysta bär eller frukter med en deciliter kvarg och en skopa proteinpulver, om konsistensen blir för tjock så häll i vatten eller mjölk.
  3. Finn crisp med kyckling och philadelphiaost: Bred tre Finn crisp med en matsked ost per skiva. Lägg sedan på två skivor kyckling eller kalkon pålägg på varje skiva och toppa med grönsaker.
  4. Omelettmuffins: Vispa två ägg med en matsked vätska och kryddor. Häll i två smörade muffinsformar tillsammans med valfri fyllning, exempel, ost lax skinka tomat. Sätt in i ugnen 10 – 15 minuter på 175 grader, du kan äta dessa matmuffins både varma och kalla.
  5. Mellanmål behöver inte bestå av speciella produkter eller mat, om du äter bra andra måltider så kan du äta utav den maten likaväl men i en mindre portion, så lägg undan en mindre portion utav lunchen för att äta senare som mellanmål.

Hoppas dessa recept tips kommer till nytta, njut av ledighet och gör allt så enkelt som möjligt.

Kärlek & Ljus Lie

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *