Veckans recept

Mättande & Goda frukostar

För er som kommer att göra era förändringar nu direkt efter nyåret så bjuder jag på två goda nyttiga och mättande frukostar efter träning eller innan träning…….Frukost nr 1

Jag blandar 0,75 dl glutenfria havregryn med 1 msk linfrö, 1 skopa proteinpulver med vaniljsmak, ca 1 tsk av supperkryddan som består av kardemumma, kanel och ingefära, sedan blandar jag i ca 1 dl mandelmjölk, blanda allt i en burk med lock, sätt på locket och sätt in i kylen över natten. Ta ut burken häll på en näve blåbär eller hallon och smula ca 6 st valnötter över, jag äter gärna 1-2 kokta ägg om jag har tränat, klar att äta!!!

Frukost nr 2, 1 msk linfrö, 1 skopa proteinpulver med vaniljsmak, ca 1 tsk superkrydda, 1 dl hallon och eller blåbär, 1 näve färsk babyspenat eller 1 näve grönkål, och ca 6 valnötter, sedan häller jag i ca 2 dl mandelmjölk, använd den mjölk du tycker bäst om, mixa sedan allt väl i ca 1 minut och häll upp i en flaska med kork, klart för att ta med sig och sedan dricka!!!!

Ibland så kör jag en grov fullkornssmörgås med ett skivat kokt ägg med örtsalt på eller en glutenfri knäckemacka med ett skivat kokt ägg på!!! Riktigt goda och mättande frukostar jag brukar inte bli hungrig förrän framåt 12-tiden då det är dags för lunch……..

Kärlek & Ljus Lie

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *