Veckans tips

Mat som mättar

Mycket och länge, har funderat en del på varför jag småäter hela tiden och tänkte att nu ska jag kolla upp detta sambandet för att se om det fungerar och även om mitt sug blir mindre, så har dessa produkter fungerar för mig, prova gärna om du känner att du vill bli av med ditt sug och ditt småätande.

Ägg: Är rikt på proteiner men har även en unik sammansättning av vitaminer och mineraler vilket ger dig en hög mättnadskänsla.

Kyckling: är proteinrik och proteinrik mat mättar bra, så låt alltid proteinrik mat ingå i varje måltid.

Avokado: Fungerar mycket bra på mig, den har ett högt närings och fettinnehåll, nyttigt fett, ät som mellanmål eller lägg den i salladen eller smoothien.

Bönor: Är en favorit hos mig, dessa har jag både i sallader, grytor, köttfärsröror, dessa höjer blodsockret långsamt och är rika på fibrer och protein.

Kokos: Innehåller höga halter av en sorts mättade fetter som levern använder som bränsle, kokos olja ökar mättnadskänslan.

Grönsaker: Du kan alltid hitta fina grönsaker efter säsong, med höga fibrer och vatten innehåll, vilket gör att du kan äta stora mängder och bli mätt utan att ha fått i dig många kalorier.

Detta är några av mina favoriter som fungerar på mig, prova dig gärna fram och känn vad som passar dig, var lite påhittig med vart du kan använda dessa produkter, frukost, lunch, mellanmål och middag, Prova !

Kärlek & Ljus Lie

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *