Veckans recept

Goda & mättande frukostar.

Alla äter inte frukost, en del vill ha mättande frukostar och en del vill ha mättande och kalorifattig frukost Så jag tänkte att ni ska få två olika kalorisnåla men mättande och goda frukostrecept.

Frukost nr 1: Grekisk yoghurt med blåbär och mandel. 10 gram delade sötmandlar, 100 gram grekisk yoghurt, fet, 10 gram chiafrön, 100 gram blåbär, funkar med frysta. Rosta mandeln i en torr stekpanna på låg värme så de blir gyllene, låt svalna rör ihop yoghurten och chiafrön och låt det stå minst 10 minuter toppa sedan med mandlar och blåbären, Detta är 1 portion och den innehåller 271 kcal. Mums !!!

Frukost nr 2: Kokta ägg och stekt sparris. 2 ägg, 7 st sparrisar, 2 tsk olivolja, havssalt och svartpeppar. Koka äggen så som du vill ha dem, kapa sparrisen vid roten, den hårda biten, lägg i olivoljan i stekpannan, stek i ca 2 minuter, vänd då och då, salta och peppra. Njut med 2 kokta ägg till. Detta är 1 portion och innehåller 300 kcal. Vissa dagar kan man känna att man behöver äta lite mindre och då är det bra att veta hur mycket kalorier det är. Mums !!

Kärlek & Ljus Lie

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *