Veckans recept

Antiinflammatoriskt knäckebröd

Jag har nu lite drygt en vecka gett mig in på att äta antiinflammatorisk mat eller ren mat som ännu en benämning. Jag lyssnar just nu på boken Hälsorevolutionen av Maria Borelius, och den är verkligen inspirerande, och man behöver inte göra det svårare än det är. Jag har testat två andra alternativ till frukost en smoothie och även kefir, bär, linfrö och avokado på knäckebröd. Så varsågoda:

1 dl pumpafrön, 1 dl sesamfrön, 1,5 dl glutenfria havregryn, 1 msk fiberhusk, 1 dl teffmjöl, 1/2 dl olivolja, 2 dl kokande vatten, en nypa flingsalt.

Blanda alla torra ingredienser i en bunke, tillsätt oljan och det kokande vattnet rör om ordentligt till en jämn smet/deg. Platta ut den så tunt som möjligt på bakplåtspapper på en plåt, tillsätt salt om du vill. Grädda sedan i ugnen på 70-100 grader varmluft i ca 2 till 3 timmar beror självklart på ugnen. Riktigt gott !!!!

Kärlek & Ljus Lie

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *