Veckans recept

30-dagars utmaning

Det är precis vad jag kommer att ge mig själv med start på måndag, jag rivstartar med två veckor med enbart 800 kcal per dag och sedan de resterande dagarna av 30 ska jag äta 5:2 alltså två dagar i veckan och resterande dagar äter jag som vanligt men med medelhavskost inspirerat. På måndag startar jag med en frukost bestående av två kokta ägg och sju sparrisar stekta i lite olivolja och med peppar och flingsalt och till lunch blir det en kikärtsoppa 2 portioner, 1 msk olivolja, 172 rödlök, 1/2 vitlöksklyfta finhackad, 1 selleri som är skivad i 1/2 cm bitar, 1 morot tunt skivad, 1/2 tsk oregano, 1( tsk chiliflingor, havssalt, svartpeppar, 200 g krossade tomater, 200 g sköljda konserverade kikärtor, 500 ml vatten, 30 g spenatblad, 50 g mangold, skär bort hårda stjälkar grovhacka. Rör ner vitlök, rödlök morot selleri, oregano, chili havssalt och svartpeppar fräs runt tills löken är mjuk. Häll sedan på vatten, krossade tomater och låt allt sjuda under lock i 40 minuter, lägg på babyspenaten, häll sedan upp i 2 matlådor för att ha i två dagar till lunch. Värm på soppan och krydda med svartpeppar. Smakade faktiskt mums !!! Jag återkommer med fler recept som bara innehåller 200-300 kcal per måltid, alltså 800 kcal per dag.

Kärlek & Ljus Lie

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *