Veckans tips

Hälsovinster med en socker detox

”Du startar om” ditt smaksinne och lär dig njuta av andra smaker än de söta och inom kort uppskattar du naturella smaker.

Du får i dig mer näring och fibrer vilket gynnar hela din hälsa både på kort och lång sikt. Du kan gå ner i vikt.

Du får en mer balanserad energinivå tack vare mindre blodsocker svängningar. Chansen är stor att du stärker ditt immunförsvar enligt hypotesen att fibrer och grönt göder de goda tarmbakterierna, de som håller oss friska. Rensa bort ! här är några exempel som innehåller tillsatt socker: Matbröd, flingor & musli, pålägg som kaviar och leverpastej, färdig mat från butiken så kallade microlådor b.la och halvfabrikat, färdiga såser, juice, smaksatt yoghurt, kryddmix. Så här kommer ett förslag på hur en bra matdag kan se ut.

Frukost – äggröra & avokado. Lunch – Fisk, kyckling eller vegetarisk proteinkälla med grönsaker och en god sås på matyoghurt naturell och örter. Mellanmål – Chiapudding, naturell yoghurt eller over-night oats. Middag – Kycklinggryta med sås gjord på kokosmjölk, röd curry, broccoli, paprika, ingefära och champinjoner serverat med blomkålsris eller fullkornsris. Mums !!

Kärlek & Ljus Lie

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *